Powered By Blogger

fredag 20 december 2013

Främmande fågel

Välkommen till min blogg!

Jag har länge funderat på att skriva om mitt liv och mina intressen. Efter att ha läst faster Tinas reseberättelser, Jossis vardag i Japan och "svägerskans" betraktelser ett tag, har lusten att börja min egen blogg tilltagit.
Hur gör man? :) Vad har jag att berätta som är av intresse, liksom...
Å andra sidan, är det så noga? Nej, jag skriver mest för mig själv och är det någon som finner det läsvärt blir jag glad!
Det kommer att bli mycket mat, det kan jag lova!

Mat är ett stort intresse, jämte musik, böcker och korsord.
Mat är terapi, lust och glädje för mig.
På grund av min (orättvisa och felaktiga, enligt mig) uppsägning från ett fantastiskt roligt jobb lagar jag mat varje dag igen. Takterna sitter i! Det är nog som att när man väl lärt sig cykla, så sitter det i ryggmärgen.
De senaste två-tre åren har av olika, mest praktiska, skäl inte gett utrymme för så mycket matlagning som jag hade önskat.
När jag under ca ett år bodde i en stuga utan rinnande vatten t. ex, drog jag mig för att koka annat än ägg på spisplattan där och köpte med mig sånt som gick att äta med fingrarna. Det fanns en mikro, tack och lov!
Åt på tidningspapper för att spara på disken och vattnet, som jag hämtade i grannhuset och hade i en dunk på diskbänken...
De få dagar jag var hemma i Bovall var de enda dagarna jag lagade mat på riktigt. Jag var tvungen att lägga band på mig när jag handlade på hemvägen, så att det inte blev för mycket.  Ni som känner mig vet att jag alltid lagat mycket mat och mina möjligheter att förvara maten var ganska dåliga. Som ni förstår var mina umbäranden nästan olidliga! :)

Nå, nu är jag igång! Jag har ingen aning om hur detta kommer att gå, men det visar sig nog snart.
Det blir säkert en massa nybörjarfel och andra misstag, det får ni ha överseende med!

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar