Powered By Blogger

torsdag 1 januari 2015

God fortsättning! #bloggswe

Då är det dags att börja träna på att skriva 2015 på alla rapporter och papper. Framåt mars börjar det sitta någorlunda, det blir bara fel varannan gång ungefär. I juli flyter det på rätt bra.
Vanans makt är stor och vissa vanor är svårare än andra att ändra på...

Jag har redan vant mig vid att sonen är här. Han brukar numera tycka att två övernattningar är lagom. Fast denna gången blir det faktiskt tre, eftersom han är ledig i morgon och inte tycker att nyårsdagen verkar vara en bra bussåkardag. Tyvärr jobbar jag ju i morgon, men pojkarna får klara sig utan mig, tills jag kommer hem. Med lite tur kanske det blir en fjärde övernattning?

Jobbar ju på lördag också så vem vet, med lite övertalning kanske det blir fem? Jag är alltid optimist, men där har nog gränsen gått. Han tycker om att ha egentid, han med. Nu till exempel vilar han "frukost"på sängen i gästrummet. Jag tror det är bra för honom att komma hit och bara vara. Hemma finns det "måsten" och de tar tid och kraft från honom. Här kan han fundera i lugn och ro.

Vi fick givetvis ha en ordentlig sovmorgon idag, eftersom vi satt och pratade och lyssnade på musik ganska långt efter tolvslaget. Därför var klockan 11 innan kaffe serverades till sömntutorna och frunch vid pass 13. Middag vet jag inte när det blir, men efter två rostade bröd med bacon och ägg klarar man sig en stund och vi har som sagt ingen tidtabell att passa.

Jag ska laga till en pastasås med rester av gårdagens kalkon, tänkte jag. Det är snabbt och lätt gjort, när magarna börjar knorra igen. Någon matlåda till mig blir det också, samt lite annat att ha på lut i frysen. Även om vi åt så vi nästan sprack, blev det mycket över.Nästan ett kilo pressad potatis försvann, fyra brysselkål och några förskrämda ärtor finns kvar och en slick sås...

Jag har ju en del inbokade dagar på Östra framöver och räknar med att andra apotek också hör av sig, så nu får jag laga mera mat igen. Matlådor kanske mannen också behöver, när vi vet hur det blir med jobb och allt. En sak är då säker och det är att syster M:s julklapp till oss båda, bär syn för sägen...



Hur eller när, återstår att se. Hoppas förstås att det blir förr än senare, för oss båda två.

Ha en härlig nyårsdag och god fortsättning på det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar