Powered By Blogger

onsdag 19 augusti 2015

Reklampaus. #bloggswe

Vaknade ytterst motvilligt idag. Ändå var det en halv minut före larmet gick igång, så jag hade tydligen järnkoll på tiden. Jobbade till 22 igår kväll och började 9 idag. Så "får" man göra när man är frilansare och timmis. Inte för att jag tänker göra det fler gånger, men man ställer upp för kollegor när de ber om hjälp. I alla fall gör jag det!

Mannen drar det stora lasset med hushållet numera. Det är tur att jag har en så bra man, som lagar mat, byter lakan och tömmer diskmaskinen när det behövs. Å andra sidan har jag börjat vattna våra grönsaker och plockar blåbär till frukost. Inte alla dagar, det ska jag villigt erkänna, men relativt ofta. Det är vår lille Bob som fått mannen att äta YoHoMüs om morgonen.

Yoghurt, Honung och Müsli. Jag vägrar honung, tar blåbär istället. Mannen får både ock. Vanlig svensk honung är inte min förtjusning alls. Till och med lukten är vämjelig. Det är nog den enda saken som finns kvar på min "vägrar äta-lista", sen stekt sill och isterband ströks. Jag kan använda honung i matlagning, men inte annars.

Gjorde en gång en jättegod sötsur sås med koncentrerad apelsinjuice och just honung för att det önskades till övrig hemlagad kinamat. Jag var skeptisk, men den såsen blev suveränt bra! Nu är receptet någonstans i min receptgömma, tror jag. Ska kolla upp den saken och göra om såsen vid tillfälle. Annars är jag mer glad i currysås till friterat. Ombyte förnöjer dock!

Idag fick jag grillade kotletter och majskolv, samt egenodlade tomater till middag. Mums!



För övrigt kommer jag att lägga mig tidigt och sova som en stock om en liten stund. Har faktiskt lite sovmorgon i morgon, det känns bra. Då hinner jag plocka blåbär, tanka bilen och kolla luften i däcken innan jag börjar. Brödet är slut, men jag kan nog inte få mannen att börja baka. Attans också!
När ska jag hinna?

På fredag jobbar jag 10-20 och på lördag kommer belöningen för allt slit denna veckan. Då ska mannen spela på Malmön igen. Denna gång blir det i Stallebrottet, det vill säga det nedlagda stenbrottet där en fantastisk scen byggts upp i år och teater framförts i sommar, för att minnas och hedra stenhuggarna som slet hårt och ont. Följ med till Bohusläns Dalhalla, vet jag!

Alla läsare har inte Facebook, men om du har, kan du kika på upplägget här. Min man "Guranders" spelar med Peter Bohlin & The Knotter's, vilka för sig är värda ett besök på ön, men det är fler band som uppträder. Det finns något för allas tycke och smak. Hoppas vi ses där!

Sov gott när det blir dags och dröm vackert!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar