Powered By Blogger

söndag 29 december 2013

Nederlag igen...

Igår kom ytterligare ett "tjänsten har gått till en annan sökande"-mail. Många tappade sugar blir det, men december är en svår månad, med få jobbannonser.
Tar ut frustrationen på en bröddeg!
Jag brukar blanda ihop den till hälften, med kokande vatten över havregryn, rågkross och solrosfrön. Blandar i salt och olja och just idag, lite potatismos från gårdagens middag.
Sen får det stå tills det har svalnat eller kallnat, beroende på tid och lust.
Det var nära jag glömde jästen!
Många tankar i huvudet, lite splittrad. Nå, det är bara att ruska av sig och ta nya tag!

Det blir ingen avancerad matlagning idag. Lutfisk och vit sås, hur svårt är det? Väldigt gott är det i alla fall och det blir andra gången i år. Det tar sig...
Fast denna gång ska jag nog steka upp lite bacon och ha som strössel.

Känner att jag behöver lite värme i kroppen, så jag värmer på lite Glögg. Med rom, tror jag bestämt!

Ha en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar