Powered By Blogger

onsdag 1 januari 2014

God fortsättning vänner!

Vaknade tidigare än väntat idag. Helt utan "ont i håret", eller andra vanliga nyårsdagsåkommor.
Fick ägg och bacon till brunch, sen har eftermiddagen tillbringats med korsord på löpande band. Antingen har korsordsmakarna legat av sig på sistone eller så har vi blivit smartare...

Middag framför tv:n blev det, för lagom till "Berättelsen om Pi" började magen säga till om mera mat.
Filmen var verkligen sevärd! Vad en människa kan stå ut med och "frisera" händelser så att de inte verkar fullt så outhärdliga som de säkerligen upplevdes. En sorglig film, men full av livslust och humor.

Det är ett nytt år nu. Nya möjligheter. Jag erkänner att det har känts tungt sen jag blev av med jobbet och upplever inte att jag får något stöd av dem jag betalt dyra pengar till i mer än 10 år...
När jag väl får höra något, är det med en liten ursäkt att de haft "mycket att göra" med andra ärenden.
Jaha? Räknas inte jag för att jag är ensam och de andra ärendena gäller så många fler? Ibland är det bra att höra till en flock...

Inte så mycket matprat idag, men jag vill slå ett slag för en förträfflig producent av chilisåser. Ekologiskt och "hemlagat". http://www.casapermanto.com/index.php Kolla in, vet jag!

Ha en fin kväll och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar