Powered By Blogger

fredag 17 januari 2014

Märklig dag...

Det har hänt så mycket "konstiga" saker under de senaste åren som jag inte kan förklara...
Jag lärde känna en fantastisk kvinna för drygt två år sen och det är jag otroligt glad för! Jag fick en väldigt god vän och det innebar även att jag blev helt övertygad om att det finns ett liv efter detta och förklarar vissa händelser, som annars skulle vara helt oförklarliga.
För mig är det trösterikt. För andra känns det kanske otäckt, läskigt eller rent av rubbat.
Jag ska inte försöka "omvända" nån som är skeptisk, oroa dig inte!

En händelse som påverkat mig mycket, vill jag dock dela med mig av. Det var när jag jobbade på Nordby och bodde ute i skogen.
Till saken hör att jag brukade tävla mot mig själv på väg till stugan, när väderförhållandena tillät detta. Med andra ord körde jag som en "buse" varje gång och utmanade mig själv lite mer varje gång, inom rimliga gränser. Jag hade ju en splitterny bil som jag var rädd om...

Nå, det som jag vill berätta om var en sån kväll när det inte var tal om att busköra. Det regnade och var riktigt dåligt väglag på dessa, bitvis usla vägar...
Vid en passage som är klurig oavsett väglag hade jag inte mycket fart alls, för att inte riskera nåt i onödan. Efter "nålsögat" är det ganska säkert att öka farten igen. Bra sikt och relativt rak väg.
Ändå var det "nån" som väldigt tydligt sa till mig att bromsa, bromsa! Och jag bromsade...vilket var tur för upp på vägen hoppade 3 rådjur precis framför grillen. I "vanliga" fall hade jag gasat som vanligt, eftersom faran var över i och med den svåra delen av vägen.
Rådjur är relativt förutsägbara och befinner sig oftast på samma stråk under en längre tid och på den här sträckan hade jag dittills aldrig sett ett enda, trots dagliga turer i många veckor. Varför kände jag mig tvungen att bromsa?

Idag har jag talat med ytterligare en underbar människa som hjälpt mig att förstå mer och det tackar jag henne för! Återigen en person som tack vare vissa omständigheter korsat min väg...

För övrigt blev det en smaskig fiskgratäng till middag idag och en flaska Leth till denna, bara för att det var torsdag! Önskas recept får du säga till. :)
Nu är det natten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar