Powered By Blogger

tisdag 11 februari 2014

Äntligen korrrvdag!

Varför har hon väntat så länge med att äta korv då, undrar kanske någon?
Jo, jag gör ju en matlista (hemlig för alla) på söndag; för en vecka i taget och utgår från vad som finns hemma samt matsedeln på mannens lunchställe.
Jag skulle inte drömma om att beordra honom att välja en specifik rätt till lunch! Bara vissa dagar då, om jag ska vara ärlig...
Fast jag är ganska duktig på att gissa vad han kommer att välja. Ibland får jag fråga, för säkerhets skull.

Idag är det dags för världens godaste isterband från Lyrestad! https://www.facebook.com/pages/Freijs-Livs-i-Lyrestad-ICA/202570749817021?fref=ts


Har du vägen förbi den här butiken tycker jag du ska gå in där och botanisera. De gör en massa goda korvar för alla smaklökar; ölkorvar, smörgåspålägg...
Nästa gång jag hälsar på sonen i Borlänge blir det ett bunkrings-stopp hos Freijs, det kan jag garantera!

Potatismos, ev. med lite palsternacka och rotselleri, serveras det idag. Korrrv och mos är inte att förakta, om det inte handlar om halvfabrikat, förstås! 

För övrigt har jag inte hört av fack-pampen än och min goda vän har fått en del nedslående besked från sitt fackombud, men möjligen ett positivt också.
Fortsättning följer...

Ha en bra dag, det ser ut att ljusna därute åtminstone!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar