Powered By Blogger

fredag 7 februari 2014

Bättre sent än aldrig?

Igår kväll, ca 22.30 fick jag då äntligen respons från fack-pampen, efter ny påtryckning...
Fick svar i en fråga, men var tvungen att återigen besvara sånt jag redan förklarat. Jösses, allt finns ju nedskrivet, hur svårt kan det vara att läsa innantill?!

Nu är det slut på tålamodet och krigsförklaringen är mycket nära... Amazonerna samlar kraft och back-up för att få upprättelse. Det ska inte få gå till såhär!
Varken arbetsgivare eller fackförbunden verkar bry sig om att följa lagar och regler längre. Hur kan man då påstå att Sverige är ett föredöme?

I rättvisans namn har inte Saco slagit sig för bröstet och påstått det med en film, men TCO gör det och jag känner att de är samma andas barn, eftersom jag har kollegor i liknande situation som jag själv; vilka inte heller får det stöd som man förväntar sig av sitt förbund.

Fortsättning följer...

Idag ska jag göra en gryta med en bit fläskytterfilé. Sherryn lär komma till användning i såsen, annars har jag inte bestämt vilket stuk det blir på det hela.
Det kan åka ner lite ost i såsen, för det ligger några förskrämda bitar i kylen fortfarande, men de verkar vara på väg att gå ut.
Pasta eller ris till detta hade jag tänkt mig, samt nåt nyttigt grönt förstås.

I morgon ska det bli utflykt till Alingsås, minsann! Så något nytt blogginlägg blir det inte förrän framåt kvällen/natten, kanske... Lika bra jag förvarnar, så jag slipper få skäll. ;)

Ha en fin dag, trots regnrusket!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar