Powered By Blogger

tisdag 4 februari 2014

Det lutar åt fisk...

Efter den (nästan dagliga) sms-växlingen med sonen på morgonen, blev jag så hungrig att jag fick skynda mig att göra frukost till mig själv. Kokade några ägg, men sparar dem för jag kom plötsligt ihåg fläskbitarna som blev över igår.
Hembakt bröd med stekt fläsk är en helt OK frukost!

Aktivitetsrapportering till Af för januari är skickad och jag ska gå igenom alla Apotekskedjornas hemsidor, då inte alla lediga tjänster hamnar på jobbsökar-sidorna.
Översättning av CV och PB (personligt brev) till engelska är något jag ska ta itu med också, för vissa läkemedelsföretag tycks kräva det.

Idag blir det rejäl, gammaldags mat igen. Kanske lite för likt gårdagen, men jag har gett mig den på att det ska bli fisk minst två gånger denna vecka.
Eftersom jag försöker undvika krockar mellan min matsedel och lunchrestaurangens, blir det lutfisk idag.
Nämnda fisk fanns nämligen på Ica Torp i lördags för 29:-/kg och då tar man med den hem!

Nu är jag tydligen "sen" med bloggen, för min goa vän L ringde och skällde på mig...i 45 minuter, dessutom! Bäst jag lägger på ett kol...

I morgon blir det soppa, men jag vet inte vilken sort än. Vännen L tipsade om Bongs köttsoppa och Bullens pilsnerkorv. Skulle inte tro det...

Ha en fin tisdag och krama varandra i trafiken!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar