Powered By Blogger

måndag 10 februari 2014

Läkemedelstillverkning, kan det vara något?

Ny vecka, nya tag!
Kassakortet skickat, platsannonserna kollade och en tjänst sökt. Läkemedelstillverkning i Mölndal, det passar ju perfekt!
Resten av annonserna var mest gammal skåpmat med redan sökta tjänster eller som finns alldeles för långt borta.

Väntar sedan i torsdags på att fack-pampen ska höra av sig, igen! Hur svårt kan det vara att läsa innantill och se vilka fel som begåtts? Fast de senaste dagarna har jag läst en del som tyvärr bara ger mig vatten på min kvarn. Det verkar som om hela fackföreningsvärlden sitter i knät på arbetsgivarna och har övergett sina medlemmar. De är väl rädda om sitt eget skinn, av någon outgrundlig anledning...
Allt verkar gå ut på att stötta olika politiska partier, istället för att stötta dem vars medlemsavgifter går till deras löner...

Så var det också dags för en ny matsedel.
Idag ska jag göra något jag inte gjort förr, nämligen stekt salt sill med löksås. Det ska bli intressant!
Funderar fortfarande på om jag ska göra det i ugnen eller "som vanligt" på spisen. Lutar åt ugnen, för stekt sill luktar inget vidare och stekpannan behöver inte saneras inför morgondagens matlagning.

För övrigt såg jag ett intressant program om 5/2-dieten igår kväll. Jag behöver gå ner några kilo och detta kanske skulle passa mig då.
Har en vän som började med detta för snart ett år sedan och han har nu gått över till 6/1, för att bibehålla vikten. Det låter ju hoppfullt! Förutom de rena hälsoeffekterna i övrigt, såsom minskad risk för diabetes, högt blodtryck och höga värden av IGF-1 som är en riskfaktor för cancersjukdomar.
Jag ska forska lite mer i ämnet innan jag bestämmer mig. Att väga och mäta upp maten är inte min bästa gren. Gör alltid allt på en höft, men nu börjar den bli stor; så det kanske, kanske är dags att tänka om?

Ha en bra dag därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar