Powered By Blogger

måndag 24 februari 2014

Måndag igen.

Helgerna går alldeles för fort. Även för mig som är mellan två jobb.
Har gått igenom Af:s skörd av lediga jobb och det var sånt som jag redan sökt via andra sökmotorer.
Skickat kassakort har jag gjort så jag har inga fler "måsten".

Idag och flera andra dagar denna veckan blir det rester ur frysen. Dels på grund av att frysen är full av färdig mat; dels för att jag kommer flänga runt en del och inte ha tid att laga nytt. Kompenserar detta med en tre-rätters på lördag, eventuellt. Efterrätt är som vanligt inte prio nr 1, men kanske...

Det blir en städdag idag och tisdagen ska jag tillbringa med vännen L, dottern och barnbarnet; möte med sonen P och lite samvaro med honom efteråt. Med lite tur kanske jag kan hälsa på syster Å med!
På onsdag hoppas jag få träffa faster T och kusin L. Kanske rentav hemma hos päronen? Vilken turné det blir!
Återvänder hem för att "mingla" på Af på torsdagen.

Nu provar de nåt nytt igen, nämligen... Öppet hus mellan 10-14; ingen tidsbokning till handläggaren, utan det ska umgås och fraterniseras med andra olycksbröder och -systrar.
Gissar att det blir djungelns lag som råder om man ska få tag på handläggaren, som givetvis måste registrera närvaro.
Jag tror att det beror på att de inte har orkat laga kölappsapparaten, faktiskt.

Dagens rest-middag blir lammgryta "Osmanish-style".
I morgon valfri matlåda; lite demokrati kan jag bjuda på, ibland...
Onsdagens frysfynd är jag än så länge lite osäker på, men det lutar åt lasagne.

Efter detta förtida avslöjande av matsedeln inser du att det kan ta ett par dagar innan jag lägger upp något på bloggsidan igen. Blir abstinensen för svår, får du också nöja dig med lite gammal "skåpmat".

Ha det så gott och njut av solen och vårkänslorna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar