Powered By Blogger

måndag 3 februari 2014

Måndag...

Många ogillar måndagar för då är helgen slut och arbetsveckan tar vid.
För min del innebär det att läsa nya annonser på lediga jobb och varannan vecka skicka kassakort...

Jag ska börja beta av alla läkemedelsföretag, då apoteksbranschen verkar ha lite otur när de tänker. Att vidga vyerna är aldrig fel och utmaningar är jag inte rädd för.
Det finns en arbetsgivare därute som förr eller senare kommer att undra, "hur i hela friden klarade vi oss utan Ann, egentligen?" Jodå...

Tänkte att lite självpeppning aldrig kan skada, eller hur? Annars har jag många i min närhet som peppar, när jag misströstar. Mannen, systrarna och övrig familj förstås, samt vänner som hejar på och stöttar.
Jag är medlem i en "hemlig" fb-grupp där vi har blivit som en extrafamilj för varann. Vi tramsar mycket, men pratar om allvarliga saker också. När jag blir arg eller ledsen skriver jag av mig i gruppen och får så mycket kärlek och omtanke tillbaka att jag genast blir på bättre humör.
Har jag ett problem kan jag få råd, tips och nya angreppspunkter, eftersom vi är en sån salig blandning av individer med olika erfarenheter.
Faktum är att utan gruppen hade jag inte träffat mannen. För vi träffas även IRL, med mer eller mindre jämna mellanrum. En hatt spelade en inte helt obetydlig roll vid ett sånt tillfälle. Sen blev det som det blev, så småningom.

Idag är det dags för stekt fläsk med löksås!
Vissa gillar bruna bönor bättre, men jag tycker bönor är lite överskattade. I alla fall såna där stora bruna och vita är för mosiga. Jag äter dem om jag blir serverad, men lagar inte till dem själv. Varför skulle jag, när löksås är så gott?!

Något mer spännande än en tur till Akademibokhandeln händer inte idag. Gott så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar