Powered By Blogger

torsdag 13 februari 2014

Slökokt ärtsoppa.

Jag tror faktiskt att jag aldrig har gjort egen ärtsoppa; har ett selektivt minne ibland, men idag blir det av!
Eller, jag ska inte ta åt mig äran så mycket. Det är den älskade slökokarn som gör jobbet, medan jag träffar en kär vän på stan.
Det kan inte bli så mycket bättre i den privata delen av livet.

Å andra sidan är det tyst från fack-pampen fortfarande och det känns inte alls bra. Från och med måndag tar vi striden ett snäpp högre.
Vännen A och jag ska ses i morgon och lägga upp strategin. Jag riktigt känner hur hornen i pannan växer...
Även om vi inte "vinner" kampen, så ska det kännas jobbigt för motståndarna, det är ett som är säkert!

Hur många av er har förresten kryddnejlikor i ärtsoppan?
De ingår i det receptet en annan god vän (L) delade i "slökokargruppen" på FB.
Jag struntade i att sticka in dem i en hel gul lök. De fick faktiskt inte vara med alls. Skippade vitlöken med. Dessutom delade jag löken. Lite lagom rebelliskt, sådär...




Däremot ingår det lite oväntat vitlök i senapen vi fick av svärmor. Fast det märks inte på smaken, som är riktigt god ändå. Den blir perfekt till ärtsoppan!

Det är spännande att göra sånt man inte gjort förr. Oavsett om det handlar om mat, jobb, företeelser eller upplevelser. Så länge man är nyfiken utvecklas man. Utvecklas man, växer man som människa.

Jag brukar säga att varje dag man lär sig något nytt är en bra dag. Ha en sån bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar