Powered By Blogger

fredag 21 mars 2014

Fredag och därmed fiskdag #Blogg100

021.
Ja, det har blivit så. Något extra gott på fredagar vill man ju ha och det finns inte mycket som slår fisk.

Det förekom en del fisk och framförallt räkor i min dröm inatt. Jo, jag drömde igen! Den här gången fattar jag inte ett dugg om budskapet i drömmen.
Jag jobbade på en buss i Spanien, som nån sorts reseledare för en pensionärsgrupp. En av farbröderna gav mig en näve mynt och skickade mig för att köpa en speciell sorts räkor, när vi gjorde en paus vid en rastplats. Jag läste på en skylt framför ett fiskstånd att de hade det han önskade. Det började på "S" (salini-?) och jag kände igen ordet, men knappast i det sammanhanget.
Camarón och gambas vet jag vad det är och det fanns också. Farbrorn blev nöjd när jag kom tillbaka med en handfull av dessa gigantiska räkor i alla fall och färden fortsatte. Vid nästa rastplats var det samma visa, men då skulle nästan varenda kotte ha de här räkorna. De blev visst uppskattade av de andra också och jag undrade så vad som var så speciellt med dem...
Sen blev jag väckt av mannen som kom upp med kaffe till mig. Jag får kanske aldrig veta hemligheten med S-räkorna. Nyfikenheten är stor, men hellre det än att vakna och vara arg, som förra gången jag drömde.

När jag har gjort mina "måsten" idag, ska jag sätta mig ute i solen med min bok. Det blåser så förbålt fortfarande, men hoppas att det lugnar ner sig framåt eftermiddagen.
Jag ska, bland annat, göra uppdateringar på diverse sidor som har med jobbsökande och nätverkande att göra. Söka ett utannonserat jobb som mobil resurs. Känns lite märkligt, eftersom jag har/hade ett kontrakt som just det...
Inga orter eller regioner står utsatta i annonsen, så jag ska ringa den kontaktperson som angivits om det.

Förhoppningsvis ska jag hinna med att bli klippt och putsad också. Det var alldeles för länge sen och nu ska vinterpälsen av!

Ha en härlig dag och var rädd om dig!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar