Powered By Blogger

tisdag 4 mars 2014

Jag har bestämt mig! #Blogg100

004.
Jo, jag ska ta en promenad.
Solen skiner så vackert och även om jag är löjligt trött fortfarande, efter att ha sovit som en stock, kom så äntligen lusten att röra på mig.
Jag tror den känslomässiga gårdagen tog ut sin rätt, för jag nickade till en stund framför TV:n med en bok i handen... Du som känner mig väl, vet att jag aldrig somnar läsande eller mitt i ett program.
Ointressanta böcker läser jag inte och Vetenskapens värld är ett favoritprogram... Konstaterar att det tar på krafterna att bli mormor!

Min dotter och hennes dotter mår bra och allt är som det ska. De ska troligen åka hem från BB redan idag.
Minns att jag tjatade till mig några extra dagar när min dotter var nyfödd. Jag hade två små gossar hemma som jag längtade efter, men jag kände att jag behövde vila lite innan vardagen tog vid igen.
Tre barn födda inom fyra år... Jag tyckte jag förtjänade några extra dagar på BB och personalen höll med. "Om det inte blir en boom, då får du lämna plats." Det var helt OK för mig, men gissa om jag höll tummarna för att boomen skulle utebli.

Exakt två veckor efter dotterns ankomst var det kalas för storebror som fyllde 4 år. 31 grader varmt i skuggan och det var slutet av maj! Sonen fick en traktor, som han genast döpte till Silvia av någon märklig anledning. Kanske för att den var rosa? Finns ingen logik i det, jag vet... Han älskade traktorn i alla fall, det var huvudsaken!

Idag ska det bli kyckling till middag.
Jag steker klubborna i ugnen och serverar troligen med rostade rotfrukter och en cf-sås. Om jag inte ändrar mig och gör en röra med bulgur istället.
Funderar på saken under promenaden...

Ha en fin tisdag och var rädd om dig och dina medmänniskor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar