Powered By Blogger

lördag 1 mars 2014

Lat lördag. #‎blogg100/001

Vilken trevlig fredagskväll det blev!
Ostbricka serverades enligt sonens önskemål. Samt lite annat gott förstås; melon, ananas, paprika, selleri och lite gott att dricka till.
När ungdomarna åkt, satt vi uppe en stund till och tittade klart på en Pink Floyd-konsert på dvd, som sattes igång under besöket; med anledning av dagens evenemang för dem, P Floyd i Konserthuset.
Därför blev det sovmorgon idag och GP lästes länge och noggrant.

Dagens meny består av marinerade räkor på en bädd av roman-sallad. Jag förberedde dem igår, livligt påhejad av katterna, förstås!




Mayzan var lite för glupsk och gjorde en liten "olycka" på pallen nedanför sitt favorittillhåll ovanpå akvariet. Alternativt är jag för snäll och generös när jag delar med mig...

Varmrätten blir lammkotletter från vår personlige fåraherdes flock. Det är de sista kotletterna och det är beklagligt. Lika bra kvalitet tror jag blir svårt att hitta innan nästa "säsong".


En liten potatisgratäng, grönsaker och självklart sås till dessa ljuvliga köttbitar, så är vi hemma!

Jag fick ändra lite i matplaneringen i och med ungdomarnas besök, så idag kommer det att bli crèpes till efterrätt, istället för den tänkta ostbrickan.
Kärt besvär, men det behöver jag väl knappast påpeka?
Desserter är inte min paradgren, men jag tänker fylla torsdagens överblivna pannkakor med choklad, mandel och ananas.
Eventuellt kommer jag att flambera crèpesen med något gott, bara för att imponera på mannen, samt servera med en (liten) klick vispad grädde.

Har en känsla av att det blir en musik- och filmdag, förutom matlagningen idag. Gott så!

Önskar dig en god fortsättning på helgen och som vanligt, var rädd om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar