Powered By Blogger

söndag 16 mars 2014

Matsedeln är klar! #Blogg100

016.
Två koppar kaffe och långläsning av GP startade denna söndag på ett bra sätt. Två paket bacon och fyra stora ägg till brunch. Inte bara till mig, förstås.
Fortsätter i den tillbakalutade stilen och har rester till middag idag.

Vi läser och löser korsord i lugn och ro. Kanske blir det film-tajm, kanske inte. Mannen behöver klippas (han med), men jag tror det får vänta till i morgon...

Jag har kollat lunchrestaurangens matsedel och gjort en egen för kommande vecka. (Blir lite avundsjuk på mannen som får äta så god mat där varje dag.) Ibland är det en riktig utmaning att planera, men kul!
Som jag säkert nämnt, vill jag inte fråga och därmed avslöja i förväg vad som står på deras matsedel. För det mesta vet jag exakt vilken rätt han kommer att välja och då är det inga problem.
Är jag osäker väljer jag korrrv...

Det blir resterna av torsdagens kyckling som benas ur och värms i en mumsig sherrysås från ett annat tillfälle och serveras med ärtor och potatis idag. Är småsugen på morötter, så lite mer "nyttigheter" blir det nog.

Ha en fortsatt härlig söndag, vad du än väljer att göra och var rädd om dig och andra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar