Powered By Blogger

torsdag 6 mars 2014

Slökok på gång! #Blogg100

006.
Att man kan bli så himla trött av att göra ingenting? Hade mannen inte serverat kaffe, som vanligt innan han åker till jobbet, hade jag nog sovit ännu.
Jag pallrade mig upp efter en stund i alla fall och har nu laddat för köttgryta. Den blir klar framåt kvällen.


Nötbog i stora bitar, rotselleri, lite stjälkdito, morot, palsternacka, lök och vitlök, champinjoner (resten åker i mot slutet, ev.), tomat, lagerblad, krydd- och svartpeppar, buljong, sumak, osmanish, kryddnejlikor, habanero, vatten och soja. Det ska bli spännande att smaka av det sen och se vad det blir av det hela.

Världens tröttaste katt vaknade av bestyren i köket. Han förnekar sig aldrig, lille (store) Compiz. Nu sover han igen...

Jag har satt en bröddeg med. Slut på hembakt i frysen och så kan vi inte ha det! Vi äter inte så mycket bröd egentligen, men köpebröd är inget vidare och så dyrt att det är löjligt, tycker jag.

Nu ska jag ta itu med CV och ansökningar, går det bra och konverteringarna av filerna går att bifoga, så ska jag ta en promenad sedan.

Ha en fin torsdag och var rädd om dig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar