Powered By Blogger

söndag 30 mars 2014

Söndagsslapp. #Blogg100

030.
Vi blev med tavla igår på vernissaget. Vår gode vän N. Jonas Englunds tavlor är svåra att motstå.
Det blev en humla, som kommer att pryda vårt hem om två veckor ungefär.
Om du är i Göteborgstrakten tycker jag att du ska titta in på Galleri Nils Åberg, på Götabergsgatan 24. 

Underliga saker händer i min omgivning. Obehagliga och orättvisa. Jag hoppas innerligt att det slutar bra för alla inblandade, helst förr än senare...
Jag hoppas även att den skyldige ska få ett kännbart straff för sina hutlösa gärningar och helst bli inlåst ett tag så att han kan tänka över sitt beteende och rätta till det. Det är förmodligen att hoppas på för mycket, men önska kan man ju.

Solen skiner idag igen och nu känns det verkligen som att våren är här för att stanna! Härligt att kunna gå ut till uteplatsen utan att behöva jacka längre. 
Igår när vi åkte till stan såg vi ett antal (unga) män i flip-flops och shorts blandat med  mössklätt folk. Lite lustigt att se hur olika klädseln är så här års. De unga männen var kanske lite överoptimistiska kan jag tycka, men jag är väl gammal och frusen av mig, kanske?
Mina hattar har dock fått stanna på hyllan de senaste veckorna och det får man väl se som ett vårtecken. 
Jag borde kanske skaffa mig en sommarhatt? En halmhatt med vitt brätte? Nu fick jag plötsligt lust att åka till Haga och titta in i hattaffären...

Där, i Haga alltså, finns det även en väldigt trevlig affär, El Bastardo, med 50-talsinspirerade kläder. Jag köpte två klänningar där för två år sedan, när jag tyckte att jag behövde något som matchade mannens bil. Vi skulle nämligen till Wheels&Wings-träffen i Varberg och cruisa runt med alla andra bilnördar. 
Ja, det var ju inte så att jag behövde två, men jag kunde inte bestämma mig för vilken av klänningarna som var finast, så jag köpte bägge. Det kunde jag kosta på mig, faktiskt. 
Jag handlar inte ofta kläder, för det är så tröttsamt att prova. 
Nu är jag i behov av nya byxor, men jag kommer att dra på det så länge som möjligt... 

Idag blir det lax igen och denna gången blir det vilt-varianten, fast på mitt sätt. Har inte den fond som står i receptet och jag tänker verkligen inte åka till affären bara för den. Så jag förvildar såsen på annat sätt. 
Har inte klurat ut hur än, men det löser sig nog.

Ha en skön söndag och ta hand om dig samt dina nära och kära!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar