Powered By Blogger

fredag 14 mars 2014

Vilken överraskning?! #Blogg100

014.
Skickade mail till VD igår. Han ringde upp kort efter, så det måste finnas intresse för det vi vill ha sagt i alla fall. Att han inte kan göra nåt för oss är en sak, som jag egentligen inte tror på, men för tillfället räcker det att företaget rycker upp sig och framförallt vissa medarbetare...
Han lyssnade på mig i över en halvtimme, det säger kanske något om hur allvarligt han ser på det hela, trots allt?

Jag har lyckats promenera mig till ömmande skenben, så idag ska jag vila. Hoppas att solen snart tittar fram genom skyarna; jag vill sätta mig på uteplatsen med min bok och ett korsord eller två.
Förhoppningsvis skrämmer jag bort Marskatterna som stryker runt och ställer till med både det ena och det andra...

Märkligt att folk inte kastrerar sina katter, speciellt när det finns så många i området. Det skulle bli så mycket lugnare och färre skador då. Vem vill vakna mitt i natten av vrålande katter och slagsmål eller vill ha kostnaderna för veterinärvård på grund av dem?
Både Mayzan och Compiz är kastrerade, det gör att det är lugnt i huset. Tills dess att inkräktarna kommer och beter sig. Då blir det fart på dem! På syskons vis hjälps de åt att köra bort "buset".

När jag tittar tillbaka på mina matsedlar kan jag konstatera att det för fjärde veckan i rad blir en fiskfredag.
Idag blir det torsk med räkor och musslor som tillbehör, samt pressad potatis. Hur det blir till slut vet jag inte än...
Jag ska bläddra lite bland mina recept och kokböcker för inspiration. Kanske en gratäng eller ska jag panera filéerna och ha såsen bredvid? Eller ska jag strunta i potatis och göra en soppa? Har en bläckfisk kvar i frysen... Alla dessa mumsiga val!

Hoppas du får något gott att äta idag och att inledningen på helgen blir precis så bra det bara går!
Ta hand om dig och varann!


Så här blev det, till slut då mannen fick ha ett ord med i laget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar