Powered By Blogger

fredag 4 april 2014

Fula fiskar och ätbara. #Blogg100

035.
Blev arg igår. Sur och besviken. Komponerade ett mail, för att få föremålet för min och andras ilska att ta ansvar, nån gång. Det bör ha lästs nu, men ingen reaktion. Om det är bra eller dåligt vet jag inte.
Jag väljer att tro att det är bra. Förhoppningsvis satte det igång en process som gör att vi får ett avslut på hela denna utdragna historia.

Tills vidare tänker jag njuta av det vackra vädret, så länge det varar. Kostar bara en massa energi att vara arg. Ilska kan i och för sig vara en drivkraft att få gjort vissa saker mer effektivt. Städa, till exempel. Men det är ju som sagt, vackert väder...

Jag drömde nåt inatt, men jag minns inte vad. Det retar gallfeber på mig. Antagligen hade det hjälpt mig att reda ut mina trassliga tankar och känslor. Eller så hade jag blivit ännu mer förvirrad. Stryk det som passar...

Hoppas att vädret inte blir sämre under helgen. Planen för ett trädäck behöver ta form och för det krävs mätningar. Utomhus.
Jag har även en Travel Bug från Alingsås, som behöver mellanlanda i en ny cache för att komma vidare i Sverige. Vilket innebär att jag måste hitta en cache som är tillräckligt stor för att rymma TB:n. Alltså måste jag planera vilken eller vilka vägar som är lämpligast.

Vi väntar besök under helgen. Det är synnerligen trevligt, även om det bara blir en snabbvisit av en långväga resenär. Är man populär hemvändare är det många som vill ha en stund, förstås.
Svärmor ska vi titta in till. Tänkte lämna bröd till henne, för hon uppskattade det sist.

Apropå brödet. Igår köpte och använde jag mjölet på alla bagares läppar, Manitoba Cream. Det låter inte som ett mjöl, snarare en likör, jag vet!
Extra mycket protein i vetet ska göra att det häver sig bättre under jäsning och brödet ska bli saftigare.
Det är sant, tror jag. Nästan gång ska jag inte ha rester av potatismos i degen och göra bullar, så blir jämförelsen rättvisare. Gott blev det hur som helst.

Fredag idag och det betyder visst, för sjunde veckan i rad, att det blir fisk till middag!
Torskrygg, räkor och musslor ska förenas med en ljuvlig sås i en form, tänkte jag. Serveras med sparrispotatis och nåt grönt.

Ha en härlig fredag och ta hand om dig!
Tänk på dina medmänniskor och ge aldrig upp, trots orättvisor och elände.
Karma...


4 kommentarer:

  1. Tack för titten i mitt blogghem! Jag provsmakade en fiskrätt på Willy nyss, men här blir det egen burgundisk köttgryta, som jag gjort tidigare, annars är jag stor fiskälskare!
    Ha en fin fredag! Karma!

    SvaraRadera
  2. Janne brukade köra med Manitoba Cream, men tycker att Saltå kvarns stenmalda vetemjöl special är bättre. De tog bort det på Coop men Janne protesterade och var inte ensam om det, så det är tillbaka i sortimentet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Malin! Då ska jag titta efter det mjölet i min Coop-butik!

      Radera