Powered By Blogger

måndag 28 april 2014

Kaffe och GP. #Blogg100

059.
Mannen är ledig idag, så jag har fått både kaffe och GP på sängen. Vardagslyx!
Vi har arbetskläderna på och ska hämta en kärra från macken och fylla den med allsköns bråte från köksrenoveringen. Det kan nog bli lite mer som hamnar på tippen om mannen tittar bort...

Nej, jag skojar bara. Jag skulle inte göra så. Han vet nog vad som är onödigt, alldeles själv.
Det ska bli skönt att få ta i lite igen. Arbetsbyxorna har krympt sen sist, de behöver med andra ord jobba och töja ut sig.

Jag hoppas att jag kan vara till hjälp hela dagen i alla fall. Tror att pollen-chocken har börjat lägga sig i Dalen. Hoppas jag verkligen, för nu är jag trött på detta.
När jag tänker tillbaka har det varit ca tio år mellan såna pollenbomber som slår ut mig totalt. Nästa år bör alltså bli en baggis. Eller "som vanligt", men det är uthärdligt.
Att vaccinera mig är ju ett alternativ, såklart. Jag har bara ett väldigt kort minne, speciellt när det gäller min egen hälsa. Dessutom är jag inte överdrivet förtjust i sprutor...

Vilket osökt får mig att tänka på att jag borde ta tag i blodgiverit igen. Jag har mindre ont av den kanylen konstigt nog, trots att den är lite grövre än en vanlig sprutnål.
Tänk om jag kunde få mannen att bli blodgivare med? Han är ju kärnfrisk och givmild.

Faktum är att jag inte vet vad jag hade gjort utan honom. Sen jag på fel grunder blev av med jobbet, har han stöttat mig på alla vis. En mer generös människa får man leta efter.

Nu är det hög tid att sätta fart. Mannen är ute och slår isär det som inte brutits ner av väder och vind.
Frukost allra först är nog en bra idé om vi ska hålla tempot uppe hela dagen.
Till middag blir det strömming idag. Billigt och gott!

Ha en fin dag därute och ta hand om dig och dina medmänniskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar