Powered By Blogger

lördag 12 april 2014

Lördagsutflykt. #Blogg100

043.
Igår blev jag bortskämd hela dagen. Idag ska mannen få slappa och ta det lugnt, efter han har gett mig frukost då. Jag måste ju skriva lite, innan vi drar norröver...

Jag har varit lite trött och nere på sistone, dels på grund av allergi, dels på att det tar på krafterna att "vara obekväm".
Är glad och tacksam för att mannen är förstående och omtänksam och styrde upp en jättetrevlig dag, som avslutades i en härlig stämning på Bluesbåten, i sällskap med en massa goa människor. Tack alla som var med!

Lite mat och mys på tumanhand ikväll har jag tänkt mig. Eventuellt en film, om det blir långtråkigt, för TV:n funkar inte. (Ytterligare en sak på "att-göra-listan".)
Vi handlar på vägen och även om jag faktiskt åt fisk två gånger igår, så är det vad jag känner mest för att laga till idag. Fast man vet aldrig, det beror på vad som finns i diskarna, förstås.

Födelsedagskalas för barnbarnet i morgon är en av anledningarna till utflykten, men även att däcken på min lilla Pärla bör skiftas, så det ska jag organisera med fadern och så får vi se hur mycket annat vi hinner med. Tanken är ju att vi ska ta det lugnt och inte stressa omkring.

Jag har skickat in papper till Adressändring, så snart är jag Mölndäling på riktigt, med andra ord.
Mölndal är den fjärde kommunen jag blir skattskriven i. Kanske den sista, men det vet man aldrig.
Överger ju inte Bovall på något vis; det blir bara mer praktiskt såhär och jag tror banne mig att skatten är lite lägre här, till och med!

Med detta inlägg vill jag också säga att nästa kommer sent i morgon. Har inte tänkt klart i frågan om huruvida jag ska ha Blogger-appen i mobilen, eller inte. Himla petigt att skriva längre texter i den, tänker jag.

Ha en skön helg och var rädd om dig och varann!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar