Powered By Blogger

onsdag 30 april 2014

Upp, upp! #Blogg100

061.
Jag ska sluta upp med att "tjata" på vissa människor nu. Tjat är aldrig kul att höra och kan ha motsatt effekt.
Vissa behöver dock tjat, för att komma över tröskeln. Men nu ger jag upp, för en stund i alla fall.

Hur svårt var det att komma upp ur sängen idag? Jag fick verkligen tjata på mig själv och ta i med hårdhandskarna. Nu är jag någorlunda vaken och letar uppslag för dagens inlägg. Något uppenbart ämne har jag inte funnit än.

Ringer upp ett födelsedagsbarn så länge. Nej, inte kungen...
Däremot en fantastisk kvinna, med samma namn som undertecknad. Uppvaktning per telefon kommer definitivt att innebära uppdatering av senaste nytt.
Vi är ju dessutom olyckssystrar i den uppkomna arbetslösheten och stöttar varann i de olika faserna. Jag är så tacksam för att hon skickades till min arbetsplats, så att vi fick upp ögonen för den andras existens.

Mannen och jag behöver nya kuddar. Det uppstår märkliga ljud och andra olägenheter på grund av dålig hållning, nämligen. Jag inbillar mig att en väl uppbyggd kudde kommer att minska dessa förtretligheter och ska därför hämta dem idag. Mannen gillade inte idén med pyjamasjacka med tennisboll insydd i ryggdelen, upplysningsvis.

Nej, nu uppmanar min mage mig att mata den. Jag behöver den energin för att uppbåda krafter att ta tag i resten av dagen och uppfinna något till middag.

Ha en fin Valborgsmässoafton och upp till kamp!


Jag fann upp en fiskrätt bestående av gräddkokt ramslök och champinjoner. Filéerna av havskatt saltades och pepprades på båda sidor, veks ihop och mjölades samt stektes i smör för att få fin färg och yta.
Katten lades på lök- och svampbädden och fick gå klar i ugnen. Räkor och rödbetor serverades till hela härligheten. Uppskattades av båda ätarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar