Powered By Blogger

söndag 18 maj 2014

50 cent och pussel. #Blogg100

079.
Inatt drömde jag. Det gör jag kanske oftare än jag tror, men minns vanligen inget.
Jag var någonstans och hade ätit med, för mig, helt okända personer och blev alldeles till mig när jag såg två euro-mynt på bordet. Valören var 50 cent, så det var inget stort värde i pengar, men jag kände att jag måste ha dem.

Frågan var bara hur jag skulle komma åt dem, utan att verka närig, småsnål eller knäpp. Alltså gjorde jag något som är rätt typiskt för mig; jag började duka av bordet och städade på så vis undan dessa mynt och la dem i fickan, när ingen såg.
Varför frågade jag inte om jag kunde ta dem, bara? Och varför var de så himla viktiga att ha?

Symboliserar de de pusselbitar som behövs för att jag ska förstå nåt eller lösa ett problem? Det finns förvisso saker och ting som jag inte greppar riktigt, men då skulle det inte räcka med dessa två mynt eller pusselbitar, tror jag i alla fall.

Kattmaten är slut så vi måste handla det, bland annat. Att åka och handla på en söndag känns lite ovant.
Jag hade inte planerat mat längre än till torsdagen, eftersom vi skulle åka till Bovall och jag skulle luncha i fredags, vilket inte händer ofta.
Vi har bestämt oss för att grilla idag med, men inte vad, så vi får se vad jag hittar på att hämta hem.

Mannen får stanna hemma och klippa gräset. Bra arbetsfördelning, tycker jag...
Sedan kanske vi kan sitta i solen och pussla ihop altanbygget i teorin och åstadkomma en realistiskt tidsplan för det praktiska arbetet.
När altanen är klar är det rena drömstället för grillkvällar och kalas i sommar. Måtte det bli många!

Ha en fin dag, ta vara på dig och dina nära och kära.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar