Powered By Blogger

tisdag 6 maj 2014

Äntligen annat väder! #Blogg100

067.
Jag kommer aldrig ihåg vad väderpresentatören sagt längre än högst en kvart, förutom igår. Anledningen var att det utlovades regn. Oj, vad glad jag blev! Annars hade jag glömt det.
Hyser ju som bekant en viss animositet mot regn, men nu har det varit så jobbigt för mig och alla andra pollenallergiker en lång tid, att det är synnerligen välkommet. Min äldste son känner av pollenutbrottet i år för första gången och det är många med honom.

Igår kom det en kopia på min sista lönespecifikation. Jag har inte bett om den och inte heller fackpampen. Det var annars den enda tänkbara förklaringen, så jag frågade honom. Men han svarade att han inte var skyldig till det. Märkligt ordval, förresten... Vad annat är han skyldig till då, tänker jag?
I vilket fall sa han att han skulle försöka hinna ringa mig idag, så nu väntar jag spänt på ett anförande.

En annan märklig sak var att specen var adresserad till min nya adress, alltså inte eftersänd. Det är kanske två veckor sen jag folkbokfördes i Mölndal, eller Dalen som jag lite poetiskt brukar säga och jag har inte meddelat min (gamla?) arbetsgivare någon ny adress.
Fast å andra sidan, när fackpampen begärde in underlag om min anställning och uppsägning, skickades någon annan Anns papper till honom. Jag undrar vilken Ann som väntar på sin sista lönespec nu?

Antagligen kommer jag inte göra så mycket nytta idag. Lika trött eller tröttare än igår, men lättare att stå ut med på nåt vis, tack vare regnet som rensar upp. Jag ska städa badrum och toalett. Tror jag i alla fall.
Just nu ska jag bara bli klar med detta inlägget, sen ska jag läsa min bok.

Till middag blir det fisk. Kanske med en annorlunda twist på anrättningen. Jag ska fundera på saken under tiden som spätta och räkor tinar upp.

Ha en fin dag och var vänlig mot andra, så är de antagligen vänliga mot dig!


Wasabispätta blev det.
Skivade champinjoner förstektes i ugnen.
Lade strimlad morot, fänkål, och broccolibuketter i formen och hällde på grädde och cf, blandat med wasabipasta.
Salt och peppar på, sen fick det gå nästan klart innan jag la på de dubbelvikta spättafiléerna och in i värmen igen, ca 10 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar