Powered By Blogger

lördag 31 maj 2014

Birdie nam nam. #Blogg100

092.
Regnväder och golf på tv. Funkar när vi, eller åtminstone mannen fortfarande är sjuk.
Jag undrar när jag ska få möjlighet att börja spela själv? Egentligen tycker jag att det är en fruktansvärt töntig "sport", men det känns som om det är nåt jag skulle kunna leva med.
Jag har redan några klubbor och vännen A har en rosa bag stående med fler hemma hos sig som jag ska få.
Mannen kan få följa med, men hans argument mot detta är att han blir för engagerad, som vanligt då, när han hittar en ny hobby.

Jaha, en sysselsättning till där han blir nörd, tänker jag och undrar om det är en bra idé, trots allt. Fast å andra sidan; vilken syn vi som par hade varit bland alla snobbiga experter på golfbanorna i trakten. Allra roligast hade det varit att åka dit i GTO:n och 60-talets golfutstyrsel i klädväg. Raggar-golfarna, liksom.
Om man vänder på det och tänker sig golfbagen väl synlig i baksätet under tillställningar som Wheels & Wings eller Power Meet, skulle vi då bli kallade Golf-raggarna?

Jag får kanske göra en pudel här, men är det inte lite snobbigt fortfarande, att golfa alltså? Ungefär som tennis. Där jag är född och uppvuxen fanns och finns det ännu tennisbanor och tennisskola om somrarna. Varken jag eller någon av mina skolkamrater deltog där, såvitt jag minns. Det var badgästerna, som pysslade med sådana aktiviteter. De bofasta spelade "Burken", badade och sommarjobbade.

För dig som inte känner mig och mannen så bra, vill jag förtydliga att vi är totalt fördomsfria, humorbefriade, högskoleutbildade, vid våra sinnens fulla bruk, jätteseriösa i alla lägen och inte raggare i ordets rätta bemärkelse. Nu driver jag visst med dig, lite grann. Två av sex påståenden är sanna. Vilka det är får du gissa själv. Alla vinner och ingen blir putt!

För övrigt ska jag tillaga kyckling idag. Nam nam. Vilka tillbehör det blir ska jag fundera på en stund till. Slicear upp lite grönt och blandar ihop en ruffig kryddblandning till pippin.
Nu ska jag återbörda datorn till mannen och göra ost-chipp som tilltugg. Lite bogey-wogey på stereon kanske?

Ha en fin dag därute!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar