Powered By Blogger

onsdag 28 maj 2014

Dumstrut. #Blogg100

089.
Usch, vilken dag det har varit!
Fick ett sms från UC att mitt personnummer använts i en kreditupplysning. Några minuter senare, när jag förtvivlat försöker få igång min dator, som lagt av för gott kanske; ringer Fredrik från SEB Internetservice och undrar vad jag håller på med. Typ.

Jag fick jaga polisen, som inte öppnade förrän 12.00 i Mölndal och min bank visade sig ha stängt redan klockan 11 i Kungshamn, dit jag skulle för ett möte kl 15.
Däremellan kånkade jag ett jättetungt ekbord från våra grannar till vår lägenhet i Bovall.

Hemkommen igen tar jag hjälp av sonen M som är duktig på datorer och han konstaterar att moderkortet kan ha tappat en vital sladd, alternativt är igendammat. Inte mycket att göra på en laptop, annat än att lämna in den till någon "datorkunnig".
Jag känner mig mossig, dum, bortkopplad och hopplös.

Mannen är en ängel och skäller inte på mig, i alla fall inte så mycket och han är klar för länge sen.
Istället lagar han mat och har serverat mig en stärkande Campari och lånar ut sin dator till mig. Har jag sagt att han är en klippa och guld värd?
Han bjuder på grillade lammkotletter och diverse grönsaker ikväll.

Behöver mat i magen, det blev liksom ingen frukost värd namnet idag och efter utflykten ville jag bara hem...
Hackad och malen, det är jag!

Återkommer om det fackliga, over and out.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar