Powered By Blogger

måndag 19 maj 2014

Griller, grillar och galler. #Blogg100

080.
Kassa-kortet inskickat, fisken till dagens middag framtagen ur frysen. Vad är det mer jag måste göra idag? Hjärnan är inte riktigt med mig känner jag, det är för mycket som pockar på och som jag inte kan göra något åt själv. Mycket frustrerande!

Det blev en Dirty Harry-film igår igen i ett försök att rensa hjärnan från ovälkomna tankemödor. Gick sådär tydligen, även om jag sov som en stock i natt.
Skönt att mannen är av den förstående typen och låter mig vara ifred när jag behöver det och lyssnar när det är läge att lufta mina tankar, utan att komma med lösningar åt mig. Han är guld värd, den mannen!

Så var det ju det där med vädret också. Jag vill ha sol och värme, nu när det går att vara ute igen utan att bli pollen-chockad. Bli lite lagom grillad medan jag läser en god bok, är det för mycket begärt?
Nåväl, det var ju vackert väder en liten stund igår, fram tills det var dags att grilla kycklingbenen, ungefär...

Jag måste förresten meddela att gallret till den nya Weber-grillen rostade redan efter en användning, så kan vi inte ha det. Reklamation på det!
Det ska bli intressant att se hur Ica Maxi kommer att lösa den saken. För oss som jobbar i service-yrken är det alltid spännande att se hur andra tar hand om klagomål, byten och ersättningar.
Hoppas jag kan återkomma med positiv rapport i detta ärende.

Med tanke på grillsäsongen, läser jag alla recept som har med den att göra extra noga nu. Man vill ju förnya sig på alla plan. Nya fräscha tillbehör, goda såser och röror piggar alltid upp!
Det var länge sen jag gjorde potatissallad med gräddfilsbas. Det är inte gott längre, helt enkelt för stabbigt för min smak och mannen är inte förtjust i det heller. (Så praktiskt!)
Numera gör jag hellre potatissallad med vinägrett, det känns inte så tungt eller mastigt och kan varieras med rädisor, sockerärter, fänkål, selleri eller vad man råkar ha hemma.
Hur gör du?

Jag har inte riktigt bestämt vad jag ska göra med torskbitarna idag. Det lutar åt att panera dem och servera med pressad potatis och någon cf-röra just nu, men det kan ändra sig under dagen.
Nu är det dags att dammsuga ovanvåningen och byta sängkläder i alla fall...

Ha en fin dag och ta hand om dig och din omgivning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar