Powered By Blogger

lördag 3 maj 2014

Onda och goda krafter. #Blogg100

064.
Vaknade mycket piggare och tidigare idag, trots att filmen "Django" varade längre än jag hade trott. Ruskigt bra och otäck film. Var tvungen att lösa lite korsord innan lampan släcktes, för att undvika mardrömmar.

Jag har, sen jag var riktigt liten, haft en återkommande mardröm. Med åren har jag lärt mig att vakna innan den kommit så långt att det blir panik. Den kommer när jag är extremt stressad eller fast i en situation jag inte vet hur jag ska lösa.
Nu låter det ju som om jag var utsatt för ett trauma som barn, men det dementerar jag bestämt. Däremot hade jag en utdragssäng med väggar på alla sidor och vid något tillfälle kunde jag inte ta mig ur den, förmodligen för att gå på toaletten. Jag är ganska säker på att det var så, men jag kan ha fel.
I mardrömmen ligger jag i en säng mitt i ett enormt rum när väggarna börjar flytta sig närmare. De liksom böljar fram och tillbaka och jag kan inte ta mig ur sängen. Någon dörr finns inte heller, så det är en hopplös situation. ("Soprums-scenen" i Star Wars du vet, den får mig alltid att minnas min mardröm.)

Det är ganska länge sen den hemsökte mig nu. Jag har det inte trassligt på det viset längre, tack och lov.
Det är "bara" ovissheten och frustrationen som kommer av min arbetslöshet som förmörkar min tillvaro. Fackpampen bör höra av sig på måndag med besked om att han fått tid för ett möte med arbetsgivaren. Det retar mig ofantligt att det har tagit så lång tid att komma till skott. Åtta månader!
Facket är en makt att räkna med, jo pyttsan...

Det krävs att man tar de "rätta tjänstevägarna", det vill säga via facket, om man vill hävda att något inte gått rätt till inom organisationen. Tja, de vet kanske hur (o)villiga, alternativt överhopade med ärenden facket är?Utnötningsmetoden funkar kanske i vissa fall, men inte i detta. Det har varit och är en pärs att orka med att kämpa mot väderkvarnar.
Mardrömslikt, till och med.

Nu ska jag inte gnälla och vara negativ hela dagen, för det är kalasdags hos en god vän.
Hon har tänkt ut det så fint att gästerna får presenter i stället för tvärtom. Den som vill får välja en god bok eller flera, så att hon kan skaffa ännu fler böcker. Snacka om win/win-situation!

Ha en god dag!
Gör en god gärning eller gläd en medmänniska på annat sätt; det behöver inte kosta något och kan ge så fantastiskt mycket tillbaka.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar