Powered By Blogger

torsdag 15 maj 2014

Önskedag. #Blogg100

076.
Vilken härlig dag att vakna upp till! Vackert väder och sällskap av min ena favoritsyster.
Vad mer kan man önska?
Pannkakor och mackor till frukost, kanske? Så hon står sig tills hon kommer hem och jag till middagen.

Jag ska ringa några samtal och se vad det kan leda till, förutsatt att någon svarar. Resursplaneraren har varken svarat eller hänvisat till att lämna meddelande, vilket jag tycker är märkligt.
Handläggaren på Af ska väl inte vara lika svår att hitta, hoppas jag.

Mannen har efter många om och men fått pengarna tillbaka för den borttappade grillen på K-rauta.
Efter sex veckors väntan, tog tålamodet slut och vi ska hämta hem en exakt likadan från Ica istället.
Ska bli underbart att kunna grilla igen. Vi har ju till och med inhandlat ett fj..... hrm, jag menar halster!

Av någon underlig anledning har jag denna felsägning inprogrammerad i hjärnan. Det har smittat av sig till mannen, vilket är vansinnigt roligt! Alla vet ju att det är stor skillnad på ett fjälster och ett halster, men det sitter som berget. Varför fungerar inte teflonet vid såna tillfällen, kan man undra?
Och jag undrar även hur många fler som blev smittade i och med att de läser detta inlägg? Återkoppla gärna om du råkade smittas!

Inatt trodde jag att jag smittats med en otäck magbacill alternativt blivit matförgiftad. Vaknade med magont och frossa. Syster var yster i morse och var därmed inte drabbad, alltså borde inte sushin vara orsaken. Inte heller mannen har känt något obehag, alltså kan det inte vara min mat heller. Puh, så skönt!

Brödbak och sol i trädgården står på min agenda idag. Jag tänker ta det lugnt och påbörja en ny bok.
Kan man ha det så mycket bättre?
Nej, jag önskar bara jag hade råd att göra lite mer roliga eller nyttiga saker. Är dock förvissad om att den tiden kommer och jag har det bättre än många ändå.
Önska och drömma är gratis och roligt. Dagdrömmeri ska jag ägna mig åt nu och förverkliga en del av dem, så småningom...

Ha en bra dag och ta hand om dig och lev dina drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar