Powered By Blogger

onsdag 14 maj 2014

Regn eller inte regn? #Blogg100

075.
Idag blev det sådär konstigt igen för att mitt närminne inte är det bästa. Dubbelbokad vid lunchtid...
Nu är ju min syster en relativt medgörlig sådan, så vi byter bara mötesplats och allt löser sig.

Katterna ville ut med en gång idag, så snabeldraken kan tas fram utan någon större kalabalik. De senaste dagarna har det ju regnat och då stannar katterna inne och hårar ner i mängder. Attans regn!
Det är med andra ord fler än jag som har för mycket hår. Mannen också. Av någon outgrundlig anledning har han inte blivit klippt än. Om det är enbart min teflonbeläggning som är skuld till det, låter jag vara osagt.

Inser att jag klarade mig utomhus hela dagen igår, utan att nyttja vare sig ögondroppar eller nässpray mot allergin. Det är så skönt att kunna andas igen och slippa bli så himla trött. Underbara regn!
Prognosen är lovande både vad gäller pollenhalter och väder de närmaste dagarna. Äntligen kan jag få vara ute och njuta av solen och hjälpa mannen med trädgårdsbestyren! Bara jag slipper rensa ogräs.

Väntjänsten rycker ut med matleverans om en liten stund. Sedan ska jag till ÅV och till affären.
Jag har dammsugit nedervåningen och ätit frukost. Vilket under av effektivitet jag är, när jag vill.
Ska bara ut och skära rabarber, sen är jag på väg!

Javisst, ja! Till middag blir det rökt fläsklägg med rotmos. Hur kunde jag glömma det?

Ha en fin dag och glöm inte bort att vara rädd om nära, kära, släkt och annat löst folk. Man vet aldrig när man kan komma att behöva dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar