Powered By Blogger

torsdag 29 maj 2014

Viktiga uppdateringar och frågetecken. #Blogg100

090.
Jag är någorlunda återställd efter förkylning och gårdagens chock. I morgon ska jag ringa min bank och informera om läget, de stängde ju innan de hann öppna igår, närapå. Inga storstadsfasoner där, inte! Dag före helgdag är helig och man ska få gå hem tidigt, vilket jag borde ha kommit ihåg, även om jag har vant mig vid en annan sorts tillgänglighet under tiden jag bott i Mölndal.

Vädret är underbart och jag kan nog göra mannen sällskap i solen och åtminstone vara lite behjälplig i flytten av syrenen. Den står i vägen för altanbygget och ska få en nygrävd grop att bo i mitt på gräsmattan.
Om allt vill sig väl kommer den att få sällskap av en massa ramslök i framtiden. Svärmor har rabatten full av dem och delar gärna med sig till oss.

Fackpampen skickade ett mail igår, där han informerade om mötet och att parterna skulle fundera på varsitt håll tills nästa vecka. Han ska prata med förbundsjuristen och förbereda ytterligare argument.
Fyra (eller fem) angreppspunkter finns det:
1. Förhandlingen om min uppsägning gjordes med fel förbund.
2. Den påstådda övertaligheten gällde ett specifikt apotek, som jag inte skrivit kontrakt med.
3. Jag har sökt en tjänst och åberopat återanställningsgarantin, men har inte fått något som helst besked.
4. Att Trygghetsrådet inte fick en anmälan om mig och ingen informerade mig om den rättigheten i och med uppsägningen.
(5. De påstår att jag aldrig skrivit på och skickat in ett papper.)

Det lustiga är att i samma brev som det pappret, skickade jag med en faktura på trängselskatt för hela januari månad som jag drog på mig i tjänsten såsom ambulerande tekniker i regionen. Eftersom jag inte fått den attesterad av min RC skrev jag en liten notering på en lapp och förklarade varför.
Den ersättningen har jag fått utbetalad till mitt konto...

Problemet med datorn kvarstår... Tur att mannen har en, hur skulle jag annars lösa resten av Blogg100-utmaningen? Och hur skulle du klara abstinensen om det inte kom ett dagligt inlägg? ;)
Att jag skulle bli galen är helt säkert, det har blivit en rutin som jag gillar och vill fortsätta med.
Även om det snart blir nödvändigt att förlägga inläggen till kvällarna. (Medveten cliff-hanger där, jodå.)

Så, nu ska jag åka iväg till affären och hämta hem färskvaror. Har inte haft ork under veckan och vi har klarat oss på det som funnits hemma.

Ha en fin dag och ta hand om dig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar