Powered By Blogger

tisdag 24 juni 2014

Apoteksgympa, minsann! #bloggswe

Tog semester från bloggen igår, jag var alldeles för trött för att göra något annat än att värma fisksoppa till sen middag. Altanen fick gå före. Inte för att jag gjorde något vettigt, men resten av Laget hade legat i.
När Mäster Olsson och Junior åkt hem vid halv nio, var vi inte så hungriga, egentligen.

Mina "trivselkilon" tror jag kommer försvinna de närmaste veckorna. För den som aldrig jobbat på apotek, kan jag tala om att man visst blir svettig av det. Jag har klättrat på elefantfötter och legat på knä för att mäta ben på kunder idag, till exempel. Sen är det en del spring efter saker som ligger "bakom".

Slutade tidigt idag. Jobbade mellan åtta och tre. Men usch, vilken tid det tog att komma hem! "Alla" ska visst hem vid fyra-tiden. I morgon ska jag till Grästorp för ett gästspel och slutar 17.15. Det blir bättre ur trafiksynpunkt, åtminstone. Det ska bli roligt att se hur det apoteket ser ut och funkar i alla fall.
Gör jag bra ifrån mig får jag förhoppningsvis komma tillbaka.

Jag ska gå ut till Laget och försöka vara till någon nytta, så detta blev en snabbis med.
Till middag blir det kåljox från frysen, det ska bli gott. Om hungern inte gått över, förstås...

Ha en fin kväll och var rädd om dig i trafiken och annars med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar