Powered By Blogger

lördag 7 juni 2014

Barnarbete och Pink Floyd. #Blogg100

099.
Näst sista blogginlägget i utmaningen #blogg100.
Inte så att jag tänker sluta skriva, men kanske tar en eller annan skrivledig dag. Eventuellt.
Det hela har utvecklats till en skrivklåda, sen jag började blogga i december. Lite oväntat, men roligt.

Idag lyser solen och vi ska ta bort stenarna på uteplatsen och borra hål för att sätta ut de första plintarna. Byggmästare Olsson kommer för att övervaka och styra arbetet och har hantlangare med sig. Vi tar fram korrrv ur frysen och jag ska ila till affären för att hämta korvbröd och saft.
Det lär behövas, för det är lika soligt idag som det var regnigt igår.

Ikväll ska vi till Slussens pensionat på Orust och lyssna på goda vänner som framför en Pink Floyd-föreställning. Jag missade den spelningen i Haga-kyrkan på grund av kommunikationsbrist, vilket jag ännu inte har förlåtit min dåvarande chef. Var så arg att jag grät, när jag berättade hur han ställt till det för mig.
Hade jag inte redan bett om förflyttning, tror jag nästan jag hade sagt upp mig i ren ilska.

Hoppas du har en fin dag och var rädd om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar