Powered By Blogger

lördag 14 juni 2014

En skruv lös? #bloggswe

Det blev en vilodag igår, helt ofrivilligt. Ett bits saknades och vi bestämde oss för att äta middag tidigt istället.
Idag skruvas  det trall igen och vi har tur med vädret, det fläktar friskt och solen skiner.

Fördeg till vårt dagliga bröd gjorde jag igår, efter fotbollen. Jo, du läste rätt! Det är ju VM och då tittar jag. Lite i alla fall. Mannen är precis som jag, i detta fallet också. Vanlig liga-fotboll och sånt är ointressant och tar bara upp en massa TV-tid. Fast vi tittar ändå så lite på TV, att det inte spelar någon som helst roll. För vår del, men det finns väl andra som är mindre roade förstås.

Jag fick i uppdrag att hämta mer träskruv. Det är uppenbarligen fler än vi som bygger trallar, för de jag ville ha var slut. Nästa vecka skulle de få ny leverans. Kan inte låta bli att tycka att de hade lite otur när de tänkte där. Väderrapporten borde indikera att "gör-det-själv-folket" vädrar morgonluft och sätter igång med sina projekt. Lika elementärt som att apoteken beställer extra solskyddsmedel och skavsårsplåster...

Fann dock en låda med aningens kortare skruv på en annan hylla och den fick "la duga", sa Mäster Olsson. Vilken tur! Känner inte nån särdeles lust att köra runt och leta reda på rätt sort idag.
Dessutom har jag bröd i ugnen och misstänker att gubbarna varken hör äggklockan eller kommer ihåg att plocka ut plåtarna i tid.

Jag ska tvätta och koka potatis till en potatissallad vi ska ha till grillade karrékotletter idag. Med en vinägrettdressing, för det tycker jag är fräschare och inte så stabbigt. Salladslök, selleri och rädisor får fylla ut och utgöra tuggmotstånd. Nybakt bröd får den som vill, förstås och en god öl kommer att sitta fint i värmen.

Ha en fin dag du med och var rädd om dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar