Powered By Blogger

fredag 27 juni 2014

Färgad och färdig. #bloggswe

Slutade tidigt idag. Det ösregnade i Trollhättan och en stund åskade det ordentligt. Liksom hemma inatt.
Jag gillar ju åska, väldigt mycket, så jag hade hoppats på lite skådespel på vägen hem, men det blev bara ösregn bitvis. Och en broöppning för en fjuttig segelbåt. Det kunde väl ha varit nåt rejälare, tycker jag.

Fritidsseglare ska hålla sig utomskärs och inte sabotera min tidsplan. Jag hade planerat att köpa nya arbetssandaler att jobba i och mitt favoritmärke finns i Bäckebol. Rieker är de bästa jag haft och eftersom jag står och går så mycket får skodonen kosta lite extra. Fast jag tycker att arbetsgivaren kunde bidra lite till dessa arbetsredskap, särskilt som det krävs att de ska vara svarta till färgen.

Varför inte svarta eller lila, tänker jag. Tröjan är ju lila. Jag upptäckte att det finns chicka lila stödstrumpor på jobbet. Bara att hålla tummarna för att jag jobbar vidare inom denna kedjan i vinter. Nu är det för varmt för stödstrumpor, i alla fall på detta apoteket. Varmt och torrt. Jag dricker vatten hela dagen och ändå låter jag som en groda mot slutet av dagen. Tror inte ens jag skulle kunna sjunga Kväkarvalsen...hrm.

Jag hittade passande sandaler till slut. Det gick ganska fort, mina fötter vet vad de vill ha. Sen satt jag i bilkö en jättelång stund, fast klockan inte ens hade hunnit bli tre.
När man sitter där och inte kommer nån vart, vad händer då? Jo, man blir kissnödig. Väldigt olämpligt och dumt. Fast man är på alerten hela tiden, så nåt bra är det väl, men så uppstår då frågan, med stort F.

Eller kanske T, som i toalett. Ska jag åka hem innan jag handlar eller ska jag knipa tills jag är färdig?
Eftersom jag är en smula skeptisk till offentliga toaletter är dessa inte ett alternativ, förrän i yttersta nöd.
Jag knep ihop, givetvis. Fångade två rödingar i flykten och susade hem och drog en lättnadens suck.

Fiskarna var tänkta att grillas ute; vi får se hur det går med den saken, för nu rullar åskan in över Dalen igen.
Det kanske blir en innekväll, med uppdragna persienner och tända ljus idag. Funkar det med.

I morgon åker vi norrut, för att höra vännen Tommy spela med Ebbot på Bônn i Hamburgsund. I bilen upp har vi sällskap med en sångfågel samt världens smartaste unge. Med lite tur även hans stilige och väluppfostrade bror. Efter giget kommer vi att grilla och äta gott i Bovall, hela högen. Inte Ebbot förstås, men det blir kanske bäst så. Vi har ju Bob!

Nu har mannen kommit hem med sina fynd för dagen och gitarrcaset är jättesnyggt, faktiskt. Fast det är gult.
Jag håller färgen och återkommer när tid och möjlighet infinner sig.
Förklarar mig färdig för idag!

Ha en jättefin kväll och helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar