Powered By Blogger

lördag 21 juni 2014

Mamma -Tvättstuga 1-0. #bloggswe

Midsommardagen börjar med en stadig brunch, med bacon och ägg på hembakt bröd. Sonen är matglad och länsade faten, som väntat. "Nu klarar jag mig nog till middagen", sa han.
Jag lyckades med konststycket att vinna över en bokad tvättstugetid. Han stannar tills i morgon. Gissa hur nöjd jag är över den vinsten! Han fick välja middagsmat och saken var biff.

Bokstavligt, alltså. Vi ska grilla igen, om vädret tillåter. Till biffarna blir det grillade potatishalvor och en cf-röra och sallad. Bäst att jag kollar hur mycket potatis som är kvar...
Bara sju stycken, det äter väl han upp själv, så det blir nog en tur till Ica snart.

Mäster Olsson och Junior är här igen. Det blir inte så många timmars jobb idag, eftersom vartenda byggvaruhus i hela stada har stängt. De räknar kallt med att Svensson lider av baksmälla, antar jag. Vi får alltså inte tag på trallvirket och det är ju trist.

Efter en regnig förmiddag, verkar det spricka upp nu. Solen tittar fram mellan skyarna då och då, i alla fall. Nu ska jag ägna mig åt sonen och att handla.

Hoppas du har en fin midsommardag och inte lider av kopparslagare eller illasinnade grannar som stör friden med diverse byggprojekt. (Våra grannar är bortresta, så vi stör inte någon. ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar