Powered By Blogger

onsdag 18 juni 2014

Stenhuggarrock levererad till dörren. #bloggswe

Kaffe på sängen igen, men det blev inte så mycket korsord, kände mig lite för stressad för det.
Var nämligen tvungen att jaga rätt på folk och få nödvändig information innan deadline. Nu är det gjort i alla fall och som tur var hann jag klart innan det ringde på dörren. Det hör ju inte till vanligheterna att höra den signalen strax efter nio på morgonen.

Det var en CD som levererades av Peter Bohlin himself. Mannen ska vara med och spela på Bohus-Malmön i sommar. Han behöver få repa lite inför spelningen och lyssnar då igenom låtmaterialet som Peter har skapat. Det brukar vara mycket trevliga tillställningar och i år blir det extra roligt med så celebert besök som Magnus Lindberg. Om du har möjlighet, tycker jag du ska ta dig till Malmön den 26:e juli.

Altanbygget går framåt, men det har varit mycket grävande för att nästa del ska komma ner i samma nivå som den första. Ömsom skrotsten, ömsom sugande lera. Många skottkärrelass blev dumpade bortanför häcken igår. Tror jag sträckte något i ryggen vid nåt tillfälle, för jag fick riktigt ont under kvällen. Det känns bättre idag, men stel och öm känner jag mig fortfarande.

Därför ska jag lägga mig i solen på altanen och läsa eller lösa korsord. Ska bara...
Ja, jag har några måsten först. Handla lite och skicka iväg viktiga papper. Eller ska jag göra tvärtom? Låter det inte vettigare att mjuka upp sig i värmen innan man tar itu med det andra?
Jo, det gör det! Klockan är ju inte så mycket än. Tror till och med jag ska ta med en kopp kaffe ut i solen.

Vad det blir för middag har jag inte en aning om. Igår blev det alls inte fisk. Det blev grillad korrrv!
Riktig Bratwurst och Krakauer. Det blev en del kvar, så det kan bli en matig sallad ikväll, kanske?
I morgon får mannen bestämma, för då jobbar jag! Spännande, dubbelt upp!

Ha en fin dag vad du än gör och var rädd om dig!


2 kommentarer: