Powered By Blogger

tisdag 29 juli 2014

Badpremiär och tunggung på Malmön. #bloggswe

Lördagen blev en hit, på alla sätt. Vi hämtade syster M på vägen och åkte raka vägen till Malmön. Medan mannen repade med bandet åkte vi vidare till Draget för att bada. Där fanns redan goda vännerna L och G, visade det sig, så vi hade trevligt sällskap. Åskmolnen drog in så småningom och vi lotsades hem till J och L, där vi bjöds på kaffe innan vi åkte tillbaka till pensionatet och avnjöt en god middag innan spelningen.

Det var en härlig stämning och alla sjöng med, först i Peter Bohlins låtar om livet på Malmön, sedan i Grymlings och Magnus låtar. Extranummer blev det självklart, för publiken ville bara ha mer.
Sista setet var "party-låtar" och hela golvet gungade, så till den milda grad att jag fick hålla mig i fönsterkarmen för att inte bli sjösjuk. Jag var spiknykter, det var nog därför...

Jag rattade pansarkryssar'n hem till Bovall och vi åt korv innan vi stupade i säng. Jag först, mannen var så uppe i varv fortfarande att jag befarade att han skulle prata hela natten, men så fort han la huvudet på kudden, somnade han så gott så. M var uppe först av alla på söndagen och hon handlade lite frukostmat och fika efter morgondoppet. Vilken fin start på min födelsedag!

Besök av Underbar fick vi. Hon och hennes Linde-barn tittade in på väg hem från stugsemester på Solvik. Jag fick en fin väska i present och mannen fick en vattenmelon. Vågade inte fråga om symboliken i det...

Hamnade återigen i ett åskväder på hemvägen, när vi skulle handla på City Gross på Torp. Men det gick snabbt över och solen sken när vi kom hem till katterna.
Mannen tyckte att hummer var passande födelsedagsmat och vem invänder? Inte jag i alla fall!
Vi hade lite svårt att komma i säng, även denna födelsedag, vilket indikerar en mycket lyckad dag.

Så lyckad att jag faktiskt glömde ställa klockan för att ta emot sms från sonen igår morse. Men han fixade det ändå. Att komma i tid till jobbet, alltså. Vilken tur!

Idag ska det bakas bröd och lagas cevapcici. Skönt att det är lite svalare och att det blåser friska vindar här, vilket faktiskt är ganska ovanligt i vår vindskyddade oas.

Jag gissar att middagen kommer att bestå av cevapcici, men helt säker är jag inte. Hur många behöver man ha till 35 personer? Räcker 3 kg färs? Det är givetvis inte det enda vi kommer att bjuda på, men ändå.
Tur att vi har ledigt och kan fylla frysen med mat hela veckan.

Bäst att jag sätter igång med dagens uppgifter med andra ord.
Ha det gott och var rädd om dig!

PS. Tack för alla gratulationer!






1 kommentar:

  1. Här ett försenat men icke mindre hjärtligt: GRATTIS!
    Kram

    SvaraRadera