Powered By Blogger

lördag 19 juli 2014

Hel(g)nöjd. #bloggswe

Nu känns det sådär fint!
Vi har varit ute med mannens GTO och luftat både den och oss själva på Wheels&Wings i Falkenberg.
Hade så fantastiskt fint väder och körde nedcabbat nästan hela dagen. Jag fick ta sjalen till solskydd på hemvägen, den liknade en spinnaker i fartvinden. Lyckades få en solbränd näsa likväl.

I morgon åker vi till K och M i Malmö, eller nästan i alla fall. Jag är rätt usel på geografi, men mannen säger att det de bor väldigt nära, det räcker för mig. På måndag ska vi åka till Tyskland via bron och bunkra inför 100-årskalaset. Jösses, det kan bli en tungt lastad Cadillac på hemvägen...

Bara två schemalagda dagar kvar på Näl. Känns redan lite sorgligt. Har trivts så bra med det jobbet och kollegorna. Jag har förvisso kontrakt augusti ut, så de kan ringa in mig vid behov, så det finns chanser än.
Jag väntar spänt på ett besked från Varberg också. Hur väl gjorde jag ifrån mig på intervjun?
Min första referent har antagligen semester. Har inte svarat på meddelande att samtal kommer.

Den andra referenten är en av mina nuvarande kollegor, som bör kunna svara på hur stresstålig och adaptiv jag är. Behövs det en tredje, vilket jag kan tycka är lite väl mycket överkurs; kommer jag att ange "den onämnbare" för han, om någon, vet vad jag är kapabel till i skarpt läge och utan så värst mycket backup från ledningen. "Gör det du tror gynnar kundkretsen och kör hårt". Jo, nästan ända in i kaklet.

Siffrorna var gröna när jag lämnade över. Nu har jag inte en aning om hur de ser ut. Jag vet bara att jag gick in med alla krafter jag hade och vände rött till grönt. Vi gjorde ett gott jobb, det borde räknas. Oavsett meningsskiljaktigheter om det som hänt efteråt. Min ihärdighet i att få upprättelse där, borde nästan ge mig en nominering till fredspriset eller liknande...

Nu ska jag lämna tillbaka datorn till mannen, som förutom att ha rattat bilen idag, har serverat middag.
Det blev entrecôte, squash och tomater från grillen. Jag gjorde en "gucka" och la upp sallad på tallrikarna, efter en välbehövlig dusch. Vi invigde matmöbeln på altanen och det har varit ren lycka hela dagen alltså!

Hoppas du haft det lika bra och jag önskar dig god fortsättning på helgen, semestern och veckan. Stryk det som passar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar