Powered By Blogger

torsdag 10 juli 2014

Nytta och nöje? #bloggswe

Redan torsdag. Jag är svimfärdig av trötthet och värmen. Men efter i morgon är det lite glesare mellan uppdragen. Faktiskt bara fyra schemalagda dagar kvar på Björnen.
På måndag ska jag på intervju i Varberg. Det ska bli spännande och kul! På vägen hem hoppas jag att det passar att hälsa på min namne i Kungsbacka. Fast det har jag inte ens frågat än...

Altanen är näst intill perfekt nu. Mannen är, liksom sin tyvärr hädangångne far, en uppfinningsrik pysslare och han blir halvtokig av små imperfekta detaljer. Det kommer att finslipas och trixas ett tag till, misstänker jag, fast nån hobby ska man visst må bra av. Tror att tittar gillande på hela bygget och det känns fint.

Apropå hobby, så blir jag mer och mer intresserad av blommor och växter. Blir nästan rädd för mig själv. Det har aldrig någonsin intresserat mig att odla och plantera saker, varken för syns skull eller annat.
Om någon vill ha besväret att rensa och dona, kan jag gladeligen hämta potatis och annat ätbart i trädgårdslandet, punkt. Jag vill inte ha med det andra att göra, så är det bara.

Till min egen förvåning har jag faktiskt rensat i rabatten mellan skruvdragandet denna veckan och tänkt på bra lösningar för kommande ramslök och annat ätbart gott. Jag retar mig oerhört på några tomma krukor, som bara finns kvar, utan något i. Vad kan man ha i dem som ser vackert ut och samtidigt är lika tåligt som kaktusar? Ungefär den enda "blomman" jag kan få att överleva några år...

Ätbart ja. Veckans mat har bestått av grillade rester och sallader och har ätits strax innan min läggdags. Bygget och foppollen har fått bestämma. Mannen har tagit tillbaka makten över grillen och kommer att servera nygrillade karrékotletter idag, med sallad och halloumi. Det blir alldeles lagom det.

Nu doftar det härligt och jag är hungrig känner jag.
Ha det bäst och tänk på vätskebalansen i värmen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar