Powered By Blogger

fredag 25 juli 2014

Semester på gott och ont. #bloggswe

Jaha, nu är sista schemalagda dagen gjord i Trollhättan och över 400 mil har det blivit. Så fantastiskt roligt det har varit att jobba igen! Härliga arbetskamrater och kunder. Med kollegorna har det varit för lite tid att prata, men jag har känt mig välkommen och stämningen har varit härlig, trots en hård belastning.
Fast det är ju inget ovanligt, med tanke på var jag har jobbat tidigare; Hunnebo, Tanumshede och Nordby i semestertider är ingen barnlek, precis.

NÄL tar ju emot patienter från ett mycket stort upptagningsområde och akuten har varit mer än överbelastad, enligt våra kunder som är både personal och patienter. Märkligt att det inte blir någon förändring eller förbättring av situationen som tydligen varat under många år. Både Landsting och andra borde ha lärt sig och gjort bot och bättring, tycker jag...

I morgon ska vi dra norrut, eftersom mannen ska gigga på Malmön med Peter Bohlin and the Knotters, samt Magnus Lindberg. Syster M ska hänga på och det ska bli trevligt att umgås hela dagen. En långväga vän, med tre sköna "Linde-ungar" ska åtminstone jag hinna träffa också. Det var längesen och det ska bli så kul att ses igen. En natt i Bovall, sen åker vi hem för att ställa till med kalas!

Det ska bakas bröd, lagas mat och städas och ordnas sovplatser, det är tur vi har semester. Fast, hade vi inte haft det, hade det nog blivit svårt; för att inte säga omöjligt att få ihop ett kalas för 30-40 personer.
Jag räknar med handräckning från faster och kusinen på lördag, så känn er förvarnade nu ;)

Mannen har jobbat som en tok idag, med att plantera blommor, klippa gräset och packa upp soffmöbeln till altanen, med mera... Nu lagar han mat till mig. I'm a lucky girl, som man säger på engelska.
Fast kan jag kalla mig flicka, när jag i dagarna fyller 48? Jo, det kan jag. Är tillräckligt ung till sinnet än och hoppas behålla det länge.

Nästa inlägg kommer kanske på söndag, när vi är hemma igen. Om jag orkar och vill. Det är viktigt att göra det som känns bäst för en själv. Jag övar också på den saken. Man kan väl därmed konstatera att jag är en mogen flicka, antar jag. Gammal nog att veta vad jag vill och ung nog att vara lite rebell, när det passar mig.
Nästa vecka vägrar jag jobba, oavsett vem som ringer. Här ska kalasas, nämligen!

Ha det gott i värmen och var rädd om dig och din omgivning!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar