Powered By Blogger

måndag 18 augusti 2014

Håkan Bråkan och jag. #bloggswe

Måndag morgon och mitt huvud känns inte tungt, men jag tycker vardagen kom tillbaka lite för fort. Det är som det är med den saken och det är bara att bita i det sura äpplet.

Surt tyckte jag att det var att titta på debatten igår. Sverkers utfrågning av partierna angående bostäder, ekonomi och arbetslöshet resulterade inte i något förtydligande av var de står. Jag tyckte det var mest beskyllningar om vad "de andra" gjort och inte gjort. Paj- och smutskastning i valtider har, enligt min mening, varit ett amerikanskt fenomen, men nu hemfaller våra politiker till det och det är sorgligt.

Jag är verkligen inte politiskt engagerad eller intresserad, men vill ju ändå ha lite koll, så jag kan rösta på det parti som åtminstone har lite verklighetsförankring. Under utfrågningen förvandlades jag liksom till Håkan i "Sunes jul", när prästen predikar. Ifall jag ska få ut någon vettig information om vad de egentligen menar får jag nog läsa på själv.

I vilket fall som helst, idag ska jag laga till kyckling och servera med ris och currysås. Med fallfrukt. Det vill säga ett av de få äpplen som älgarna så generöst lämnade kvar åt oss och har blåst ner idag. Resten av dem räcker kanske till en paj. En liten...
Nu ska jag falla för frestelsen att ta en kola eller två, samt en kopp kaffe.

Ha en fin dag och ta hand om dig!



1 kommentar:

  1. Åh så skönt att slippa valrörelsen! Jag tycker att det i flera år har varit beskyllningar och inte budskap eller klara besked. Och att försköna sin egen insats med "När de tog över så hade vi......" Är poströstad och klar, lutar mig tillbaka och njuter!

    SvaraRadera