Powered By Blogger

söndag 17 augusti 2014

Helgar vilodagen. #bloggswe

Väldigt grå och blöt söndag, men det känns helt ok att sitta inne och lösa korsord idag med.
Mannen är på löpande bandet igen. Tror det är fjärde boken denna veckan.
Stackar'n ska ju jobba i morgon, så han får vila sig inför den uppgiften tycker jag. Jag tänker inte göra många knop heller, då middagen består av resten av torsdagens grillade lax och tillbehören från igår.

Fredagsnöjet var precis lagom. Vi hade tur som fick skjuts av en god vän som hämtade upp oss och sen körde oss hem igen. Tack N!
7-son var enligt egen utsago nervös för att det var så många vänner och bekanta i lokalen, men det märktes då inte. Tycker att bandet får repa in limerickarna till nästa gång bara... Musiken satt som en smäck!

Igår blev det sådär mysig och skön stämning när 7-son kom cyklande till vår gemensamma BBQ.
Det var blåsigt och småregnigt så paviljongen fick stängas igen och värmas upp av diverse ljus. Det funkade bättre än väntat, så vi blev kvar därute både länge och väl. Det pratades och berättades och det känns som att det finns mycket mer att avhandla, så da capo blir det definitivt!

Möten med människor är det finaste som finns när det blir sådär otvunget och uppriktigt, det känns som om man får en gåva. Man växer som människa själv när man får ta del av andra personers historia. Ibland finns beröringspunkter man inte är beredd på. Skillnader och likheter gör en ödmjuk och tacksam, samt ofta förvånad och förbryllad. Det är alldeles för lätt att anta saker om andra... Glöm inte det.

Som sagt, vardagen drabbar oss i morgon, men det är bara att kämpa på. Mannen vet vad han ska göra och jag får förhoppningsvis fler jobbannonser att lusläsa, nu när semestrarna är över för denna gången.
Jag gör nya veckomatsedlar utifrån Aquarelle's meny och mina oerhört pricksäkra gissningar om vad mannen kommer att välja. Min bedömning är att mindre än fem procent har satsats mot fel mål det sista året. Det är väl inte illa?

Nu ser jag också fram emot att få ett avslut på den utdragna process som min förra arbetsgivare startade genom att bete sig oproffsigt och eventuellt lagvidrigt. Min fackpamp återupptar förhandlingen som avstannade när semestrarna kom i vägen. Men vad är väl ett år i ovisshet?
Det är obra för själen, humöret och ekonomin, det kan jag skriva under på. Tur jag är segare än kola.

Fisk till middag, då blir jag ofta sugen på nåt sött efteråt, så det är tur att det finns Key Lime Pie kvar sen igår. Friskt och gott, den kan vi göra fler gånger. Den kondenserade mjölken som ingår i Leilas recept hade jag egentligen tänkt koka kola av, men det har vi gott om här hemma...

Ha en skön söndagskväll och var rädd om dig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar