Powered By Blogger

lördag 20 september 2014

Dagdrömmar. #bloggswe

Äntligen Lotta-lördag! Med lite tur (eller mycket) även Lotto-lördag, och all utdelning till oss.
Jag vet, det är nästan omöjligt att vinna 42 miljoner, eller vad det nu kan röra sig om, men hoppet är det sista som överger denna människan i alla fall. Tänk, att få så mycket pengar att man slipper oroa sig för framtiden. Att kunna göra de saker man drömmer om och som aldrig verkar genomförbara.

Jag vill åka till USA med mannen, som redan varit där ett antal gånger. Jag vill ta med honom till Kroatien och Brela, där jag var med mina systrar, men även en resa tillbaka till Bayern, där jag var barnflicka för länge sedan. Vi vill båda två till Rom och varför inte en rundtur i hela Italien. Nya Zeeland och Australien vore också trevliga resmål. Karibien kan jag tänka mig med.

Tänk så mycket god mat man hade fått på dessa resor och så mycket inspiration till den egna matlagningen. När vi rest färdigt, skulle vi öppna en krog. En sorts kvarterskrog, med musikunderhållning och spelande gäster. Öppet när vi har lust, för det skulle inte vara av ekonomiska skäl vi öppnar porten. Bara för att det är roligt att samla sköna människor med samma intressen som vi har. Mat, dryck och musik, det är livet på en pinne, det!

Jag vet med säkerhet att vi hade startat ett mindre ölbryggeri, det är en rolig och intressant hobby och det är gott med. Fast jag dricker inte särskilt mycket öl. Min mage är inte kompatibel med kolsyra. Men det betyder inte att jag inte uppskattar ett gott öl. Jag har gjort det till en sport att hämta hem en ny sort varje gång jag handlar och väljer lika noga öl till maten, som när det gäller vin.

Nu ska jag ta fram snabeldraken och mannen städar toaletten. Bra arbetsfördelning, eller hur?
Ha en härlig lördag och var rädd om dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar