Powered By Blogger

torsdag 11 september 2014

Hundliv. #bloggswe

Lilla Röd kom upp när jag satt i sängen och läste GP och talade tydligt om för mig att hon ville gå ut. Jag brukar säga att hennes bror beter sig som en hund, särskilt om det är matlagning på gång. Då motar han mig ut i köket så han kan få en smakbit och följer mig tätt i hasorna, vart jag än går. Men Mayzan har, sedan hon tagit övervåningen i besittning, också blivit mer lik en hund.

Jag har inte hunnit med så mycket av det jag har tänkt göra idag, för jag fastnade (som vanligt) bland diverse roliga och intressanta recept inför dagens matlagning. Det blir i vanlig ordning en egen variant av några av de bästa. Jag tänkte nämligen slippa åka och handla idag, så jag tager vad jag haver hemma. Slökokt sidfläsk med asiatiska smaker blir det och jag återkommer med resultatet.


Sådär blev det! 


Har vikt och hängt upp ny tvätt, mer blir det om ett tag. Diskmaskinen jobbar och bröddegen jäser. Jag har letat upp ett borttappat telefonnummer och får därmed spara det ärendet till en ny telefontid i morgon. Däremot ska jag ringa en ny kontakt redan idag och öka mina chanser att få jobb i närheten. Det börjar brinna i knutarna, enligt ett brev från a-kassan... 300 dagar går fort ibland.

Dock inte i vissa bemärkelser. Påminnelse till fackpampen är skickad, för nu får han sätta blåslampan på HR, annars går jag snart till pressen om det inte blir ett vettigt avslut på denna tärande ovisshet. Ett år sedan jag jobbade min sista dag för Kronans Apotek. Jag har offrat blod, svett och tårar för det företaget och bara blivit utnyttjad och överkörd. Nu får det räcka!

Tar ut ilskan och besvikelsen på bröddegen, så länge. Fast just nu skulle jag ha större nytta av en boxboll, tror jag...

Ha en fin dag och var inte lika mesig som jag, låt ingen sätta sig på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar