Powered By Blogger

måndag 29 september 2014

Oxpiskan. #bloggswe

Finns det nåt bättre än att studsa upp ur sängen och börja laga mat på morgonen? Jodå, jag skulle kunna tänka mig en hel del faktiskt, men ska man ladda slöisen så är man piskad att ta sig i kragen.
Av någon anledning var jag jättetrött idag, så om mannen inte hade kommit med kaffe och GP strax före åtta, hade jag sovit än.

Fast det ska bli väldigt spännande att i kväll smaka resultatet av min oerhörda insats under morgonkvisten. Så här såg det ut, det som ska bli oxsvanssoppa:

Svansen brynt i smör och olja

Rotselleri, lök, purjo och vitlöksklyfta

Ner i slöis med alltihop + salt, peppar, lagerblad och lite vatten

På med locket bara!
Nu står det och puttrar sakta och fint och jag ska ägna mig åt jobbsök, tvätt och andra sådana roliga och upplyftande sysslor resten av dagen.
Inte en enda av de ansökningar jag skickade förra veckan har blivit bekräftade som mottagna, det är trist och mindre uppmuntrande att fortsätta då. Fast det måste jag ju, annars blir jag utsparkad.

Inte hemifrån utan från Af och a-kassan, förstås. Piskan viner, som sagt...
Sådär! En ansökan skickad, till en lunchrestaurang i Mölndal som ligger 12 minuter hemifrån. Enligt recensioner på nätet är den populär och serverar god mat. Bra det, för jag har en egenhet att vilja kunna stå för det jag förväntas sälja, oavsett om det är apoteksvaror, mat eller vad som helst.

För övrigt har jag redan klurat ut vad mannen kommer att äta till lunch, varenda dag denna veckan och jag är avundsjuk. Jag vill också ha ett jobb och kunna äta på Aquarelle!
Min matsedel för kommande dagar går inte heller av för hackor, men du fattar vad jag menar.
Trött på att ha det såhär, även om jag har förmånen att alltid få laga mat den mat jag själv gillar och ha tid för "krångliga" eller tidskrävande rätter.

Nu ska jag hänga tvätt, tvätta håret, dammsuga och skura golv...
Ha en fin dag och var rädd om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar