Powered By Blogger

måndag 13 oktober 2014

Brännpunkt Eklanda. #bloggswe

Att börja dagen med att prata med en god vän och om hennes äventyr i helgen är rätt intressant. Och vi konstaterar att allt är som förr, vilket är lite trist, om än inte oväntat. Som frilansare får man lite annorlunda insyn och kommentarer i och om arbetsplatsen än som anställd inom samma företag. Folk blir mer benägna att tala uppriktigt om arbetsvillkoren än annars, på gott och ont.

Den vänstra handen vet inte vad den högra gör och organisationen varken kommunicerar eller samarbetar som det är tänkt. Sorgligt att det ska få fortsätta så, men det är väl inte annat att vänta sig, när den rimligtvis lider av växtvärk och bränner sitt ljus i båda ändar, enligt mitt sätt att se det.

Jag väntar återigen på besked från fackpampen. Förbundsjuristen vabbar förmodligen igen, eftersom det tar så lång tid att gå igenom "förslag till protokoll" som inkom för åtminstone 12 dagar sen. Sådant är läget, bara att gilla det? Svårligen...

Min frukost idag blev senare än vanligt, men också lite lyxigare än annars. Jag hittade nämligen några skivor rökt lax, som jag nästan glömt bort. Gott var det, men nu har jag halsbränna. Tur att det finns medicin, för jag har utvecklat stressmage på grund av all denna ovisshet och arbetslöshet. Tidigare hade jag aldrig problem. När allt är bra och lugnt är min mage lugn som en filbunke.

Idag blir det kalops ur frysen till middag. Har fått glädjande besked angående lammet, som jag gör plats för. Det blir med andra ord en "tråkig" matvecka igen, med rester, rester och åter rester. Goda förvisso, men du vet. Jag blir ju så frustrerad av det med. En klok och god vän sa till mig att matlagning är min terapi, speciellt i det tillstånd av limbo jag befinner mig i nu.

En annan god vän skriver sina önskningar på en papperslapp, som hon sedan bränner och väntar på att högre makter tar hand om dessa. Funkar det för henne så ska det väl funka för mig med?
Jag provar! Bekämpa eld med eld, med andra ord...

Ha en fin dag och var rädd om magen och var försiktig med vad du önskar, så det inte blir feltolkat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar