Powered By Blogger

onsdag 22 oktober 2014

En får tacka för lamm. #bloggswe

Hemma efter trippen till Trollhättan och intervjun, som gick väldigt bra. tycker jag i alla fall!
Tror att T tycker detsamma. Det visade sig att vi har samma tankesätt om hur jobbet på ett apotek ska gå till och att ingen är "viktigare" än den andra, när det gäller att få jobbet gjort. Hon sa att hon skulle ringa "min" RC, för att kolla hur bra jag ligger till i hennes uttagning till AC-tjänsten. Mhm?

Jag fick proppa mig full av nässpray, astmamedicin och Bricanyl för att komma iväg, men nu är det gjort och jag ska låta sakerna ha sin gång, medan jag styckar kött, lagar mat och kryar på oss. 
Ingen av oss sov särskilt bra inatt; mannen tänker för mycket och jag hade hjärtklappning av all cortison jag tog igår. Är dock övertygad om att allt kommer att lösa sig till det bästa för oss båda.

Igår kväll hade vi den stora glädjen att träffa goda vänner under tiden som vi hjälpte till att distribuera lamm till olika delar av stan, eller städerna faktiskt. Middagsbjudningarna duggade tätt och vi ser fram emot många roliga sammankomster framöver! 

Middagen idag blir en snabb historia, färdig korv stroganoff. Behöver bara dryga ut den lite med mer korrrv och sås. Ris och sallad till det räcker gott. Lammkotletter ska avnjutas i morgon, för på fredag är det ju som ni vet, fiskdagen. Då blir det torskrygg.

Mannen åkte med till Trollhättan idag och köpte ett fint tapas-set under tiden han väntade på att jag skulle bli klar. Brickan kan användas till mycket, glasen likaså och de små skålarna är precis i den storlek som jag letat efter länge nu. Inte för stora för att ha bara lite hackad chili eller persilja i, när man vill låta gästerna bestämma själva hur starkt det ska vara; inte för små, så att det blir för pilligt.

Han är bra, den mannen. Riktigt bra, faktiskt! Synd att inte företaget han jobbar för inser det också.
Fast det lär de snart märka. Sent ska syndar'n vakna, men nu är ju många chefer och företagsledare inte direkt kända för att vara särskilt smarta, när det kommer till att värdera kompetens. Kortsiktiga vinster och självhävdelse är det enda de tänker på.

Jag känner förvisso ett antal chefer som är smarta och tänker lite längre än näsan räcker, så jag drar inte alla över en kam. Oh nej, jag har ju gu'bevars varit chef själv och jag är ju synnerligen smart...
Skämt åsido, det är något ruttet i dagens sätt att se på personal och medarbetare. 

Nu ska jag laga mat, är hungrig som en varg och sen ska jag ta hand om lammstekarna.
Ha en fin lille-lördag och var rädda om varann!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar